Jak pracujemy w przedszkolu?
„Edukacja nigdy więcej nie powinna być w głównej mierze przekazywaniem wiedzy, ale musi przyjąć nową formę, szukając uwolnienia dla ludzkich możliwości”.
~ Maria Montessori
Jak wygląda nasz plan dnia?
- krąg rozmawiamy o swoich emocjach, uczymy się siebie, słuchania innych i cierpliwości
- praca własna przez 2-3 godziny dzieci swobodnie pracują na indywidualnie wybranych pomocach
- czas na świeżym powietrzu dzieci bawią się, prowadzą własne hodowle i uprawy oraz wzmacniają kondycję
- outdoorowe piątki cały dzień spędzamy na zewnątrz, uczymy się przez doświadczanie i wzmacniamy odporność
O 3-stopniowej rekrutacji słów kilka
Zależy nam na współpracy ze świadomymi rodzicami, którym bliska jest nasza filozofia wychowywania i pracy z dziećmi. Dlatego dopiero po tych trzech krokach podejmujemy wspólną decyzję i dopełniamy formalności.
123
Wypełnienie i odesłanie formularza rekrutacyjnego o dziecku.
Zaproszenie obojga rodziców na spotkanie.
Zaproszenie dziecka na warsztaty i opłacenie bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 150zł.
Opłaty za przedszkole
900zł
1200zł
czesne miesięczne
+ catering płatny osobno
jednorazowa opłata wpisowa
Opłaty za przedszkole
Programy i dofinansowania
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025
Przedszkole Montessori Kampus otrzymało w roku szkolnym 2024/25 dofinansowanie z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 jest kolejną edycją wieloletniego programu, nakierowanego na wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizację bibliotek. Ze względu na skalę oddziaływania, jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Działania w ramach bieżącej edycji kontynuują sprawdzone metody popularyzacji czytania (takie jak zakup nowości książkowych, czy poprawa infrastruktury bibliotecznej), jak i odpowiadają na współczesne przemiany sposobów uczestnictwa jednostki w kulturze.
Główny cel programu – rozwój czytelnictwa w Polsce oraz wzmocnienie roli bibliotek publicznych – współtworzą cztery cele szczegółowe:
- Poprawa oferty bibliotek publicznych.
- Inwestycja w infrastrukturę bibliotek.
- Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych.
- Funkcjonalność bibliotek jako instytucji działających na rzecz integracji społecznej.
W naszej szkole program wzbogaci działania promujące czytelnictwo i pracę z książką wśród wszystkich uczniów ich rodziców oraz pozwoli na rozbudowanie zasobów przedszkolnego księgozbioru.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Potrzebujesz więcej informacji? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy kilka odpowiedzi.
Jeśli nie będą wystarczające, zapytaj nas!
Na czym polega pedagogika Montessori?
Pedagogika Montessori została opracowana przez włoską lekarkę Marię Montessori. Polega na tym, że życie w przedszkolu toczy się jak najbardziej naturalnie, zgodnie z założeniem, że każde dziecko jest inne i powinno rozwijać się według własnego planu rozwojowego. Jest to pedagogika w duchu miłości i tolerancji, skoncentrowana na tym, czym interesuje się dziecko, co mu sprawia radość. Podstawą jest nauka przez zabawę i doświadczanie. Nie jest to wychowywanie bez zasad, wręcz przeciwnie, z poszanowaniem wolności, ale uwzględniając dobro innych zasady są stałe, jasne i czytelne.
Czym różni się przestrzeń Montessori od przestrzeni w innych przedszkolach?
W naszym przedszkolu dzieci przebywają w naturalnej, ciepłej, pozbawionej zbędnych, pstrokatych bodźców przestrzeni; sprzęty, meble dostosowane są do wzrostu dzieci, tak, aby dzieci czuły się swobodnie, aby bez problemu mogły po wszystko sięgać samodzielnie. Przestrzeń służy rozwijaniu samodzielności i odpowiedzialności.
Na czym polega praca własna?
Praca własna to czas, kiedy dziecko samodzielnie wybiera pomoc edukacyjną z dowolnej dziedziny i przez około 2 godziny samodzielnie, w ciszy pracuje z ewentualnym wsparciem nauczyciela; kształtuje przy tym różne kompetencje, zmysły, rozwija umiejętności, poszerza wiedzę i uczy się odpowiedzialności za siebie.
W jakich grupach pracują dzieci?
Dzieci pracują w grupach mieszanych wiekowo, po to aby kształcić kompetencje miękkie takie jak współpraca, opiekuńczość, odpowiedzialność, by jednocześnie unikać rywalizacji, która jest charakterystyczna dla jednorodnej grupy wiekowej.
Czy dzieci spędzają czas na świeżym powietrzu?
Nasze dzieci spędzają bardzo dużo czasu na świeżym powietrzu, można zaryzykować stwierdzenie, że niezależnie od pogody spacerują i bawią się pobliskim parku lub na placu zabaw. Piątki outdoorowe polegają na tym, że jeśli tylko warunki pogodowe na to pozwalają dzieci cały dzień pracują i bawią się na zewnątrz.
Czy w przedszkolu są zabawki?
Nasze przedszkole opiera edukację i rozwój dziecka o naturalne pomoce dydaktyczne. We wczesnych godzinach rannych lub późnych popołudniowych dzieci mogą swobodnie się bawić, mają wtedy do dyspozycji m.in. gry planszowe, drewniane klocki; nie posiadamy plastikowych zabawek.
Czy dzieci czytają?
Czytanie jest ważnym elementem wychowania przedszkolnego; dzieci mają codzienne rytuały głośnego czytania, mają kąciki czytelnicze, zachęcające do samodzielnego kontaktu z książką.
Czy i jak dzieci uczą się języka angielskiego w przedszkolu?
Każda grupa posiada dodatkowego nauczyciela opiekuna, który odpowiedzialny jest za komunikację w języku angielskim; staramy się komunikować w sposób naturalny, na co dzień; ponadto dzieci mają krótkie bloki zabaw, gier w języku angielskim.
Czy przedszkole dba o zbilansowana zdrową dietę?
W naszym przedszkolu dbamy , by dieta dzieci była zróżnicowana, z duża ilością warzyw i owoców; staramy się ograniczać cukier w prostej postaci, w salach dzieci mają dostęp do filtrowanej wody na co dzień, zachęcamy do częstego jej picia. Nie stosujemy jednak restrykcyjnych diet.
Czy dziecko o specjalnych potrzebach może uczęszczać do Przedszkola Montessori Kampus?
Przedszkole Montessori Kampus nie jest przedszkolem edukacji specjalnej, ponieważ nie mamy programu, specjalistów i infrastruktury mogących służyć dzieciom konieczną pomocą.